śr.. lis 30th, 2022

Symbol miłości ukoronowany tanzanitem to idealna propozycja dla kobiet marzących o barwnym kamieniu. Hipnotyzujący niebieski kolor do złudzenia przypomina szafir do tego stopnia, że już pierwsi jego odkrywcy niesłusznie nazwali go szafirem Meru. Połączenie głębi fioletu z niebieskim odcieniem to najwyższy wymiar piękna. O jego wyjątkowości świadczą nie tylko bogata symbolika i niezwykłe właściwości. Warto wiedzieć, że owy kamień szlachetny występuje tylko w jednym miejscu na Ziemi – u podnóża Kilimandżaro w Tanzanii. Właśnie stąd pochodzi jego nazwa. Jeśli wasze zaręczyny odbyły się w tak bajecznej lokalizacji, nie znajdziecie bardziej dopasowanego klejnotu. 

Symbolika tanzanitu 

Znaczenie tanzanitu można odczytywać na różne sposoby. Uznaje się go za symbol luksusu, miłości, godnego życia, uduchowienia oraz mądrości. Charakteryzuje go szczególnie wysoka intensywność energetyczna. Doskonale wpływa na sferę duchową człowieka. Oczyszcza psychikę posiadacza ze wszelkich zmartwień oraz negatywnych emocji. Jest niesamowicie pomocny także jeśli chodzi o dostrzeżenie pozytywnych stron życia. Świetnie sprawdzi się także w walce z problemami skórnymi. Zakup tanzanitu szczególnie poleca się osobom, które borykają się z trądzikiem. Ponadto, ten wyjątkowy klejnot pomoże stanąć na nogi każdemu, kto został skrzywdzony lub walczy z traumami wywołanymi przez tragiczne wydarzenia. Kamień przeobraża negatywną energię w szczęście. Tak cenna właściwość z pewnością ułatwi powrócenie do beztroskiego życia. Pierścionek zaręczynowy z tanzanitem wniesie wiele pozytywnych aspektów do codzienności twojej ukochanej. 

Tanzanit w jubilerstwie

Wprowadzenie tanzanitu na rynek wiąże się z ciekawą historią. Kamień został odkryty w 1967 roku. W klasyfikacje klejnotu zaangażowany był dr. John Soul, który poprosił o pomoc swojego ojca. Mężczyzna był w tym czasie wiceprezydentem luksusowego sklepu – Saks Fifth Avenue. Wykonał fantastyczne pierścionki z tanzanitem, które zaprezentował szefom działu jubilerstwa. Niestety, w obawie przed zbyt dużymi kosztami, firma nie podjęła się wprowadzenia na rynek nowego kamienia. Zrobił to znany na całym świecie sklep jubilerski Tiffany&Co. Nadali oni tajemniczemu klejnotowi nazwę tanzanit, a imponująca kampania reklamowa odniosła sukces